Rabu, 7 Mei 2014

Perginya Bujang Lapuk Yang Terakhir !!!

"Walaupun rupa mu tidak ku kenal tetapi loobang hidung mu tetap menjadi pujaan hatiku

CUTTT"

"Itu kubur tempat kau nak mampus bahalol"


Sepertinya yang kita ketahui , Perginya aziz satar bermakna lengkap sudah Bujang Lapuk Menghadap ilahi , Pada aku aziz satar antara pelawak veteran yang aku REUSpek .. Punchline dia memang kena timing , senang kata , memang sampai lah lawak dia


Dulu masa aku kecil-kecil dulu , asal nampak cerita aziz satar je , mindset aku terus fikir mesti lawak cerita ni .. Memang filem dia yang paling kill bagi aku seniman bujang lapuk .. Perghh , Tak lapuk dek hujan .. 


Bujang Lapuk tetap di hati peminat rakyat malaysia

"Pak cik diaorang baling batu pak cik ,"

"Kenapa kau tak elak ?"

"Macam mana saya nak elak , ilmu tu pak cik belum ajar "


Isnin, 21 April 2014

TUDIA : ORANG PANDAI VS ORANG BIJAK

Hallo ,
How Was Your Day YOO ,

Apa beza orang bijak dengan orang pandai nie .. bukan Dua-duanya pun sama ker ..
Ya memang benar tapi pada pandangan aku ( jangan amik ribut-2 pulak ) Keduanya mempunyai perbezaan yang amat ketara ..



Orang pandai kebanyakannya tidak mengetahui apa yang mereka inginkan dalam kehidupan atau pun arah tuju mereka .. Ya benar mereka tahu , tapi jalannya jauh ..

 Tidak seperti orang bijak mereka lebih mengetahui apa yang mereka inginkan dan juga jalan terpantas .. Orang macam nie sebenarnya lebih bahaya 

Macam abang aku , dia ada diploma kejuteraan tapi kawannya hanya ada spm dan sekarang ini bekerja dengan jpj .. bayangkan kawan abang aku yang kerja jpj tu gaji dia lagi besar dari gaji abang aku .. 

Itulah sebabnya orang bijak ni lagi bahaya dari orang pandai .. Mereka tahu apa yang korang tak tahu ..
Apapun , buat lah pilihan yang terbaik .. Jangan salah langkah ..

WHAT IT IS ?
WASSUP